OBRAZOVNI
PROFIL: POLJOPRIVREDNI GOSPODARSTVENIK
TRAJANJE: 3. GODINE.
Ako voliš
raditi na vlastitom obiteljskom poljoprivrednom gospodarstvu i biti farmer
onda je poljoprivredni gospodarstvenik pravo zanimanje za tebe. Ovim
zanimanjem steći ćeš znanja i vještine u proizvodnji poljoprivrednih kultura,
kao i primjenu agrotehničkih mjera –
obrade, gnojidbe, sjetve, sadnje, žetve i zaštite poljoprivrednih kultura. Gospodarstvenik
na mješovitom seoskom gospodarstvu obavlja sve poslove koji su vezani uz
poslovanje seoskog gospodarstva, a bavi se oranjem, žetvom, poljoprivrednom
proizvodnjom hrane, uzgojem životinja i raznim drugim poslovima. Ukoliko
tvoji roditelji nemaju svoje poljoprivredno gospodarstvo, u našoj školi
naučiti ćeš sve o koracima otvaranja obiteljskog poljoprivrednog gospodarstva
i o toj vrsti poslovanja. Istraživati ćeš o izravnim i neizravnim kanalima
prodaje poljoprivrednih proizvoda te što se smatra primarnim, a što
sekundarnim djelatnostima. Upoznat ćeš
važnost ponude i potražnje tržišta stočarskih, ratarskih, povrtnih, voćarskih
proizvoda, vina i njihovih prerađevina. Ovo zanimanje može biti zanimljivo i
onim mladim ljudima koji svoju budućnost vide u poljoprivrednim tvrtkama i
zadrugama. |
Popis zdravstvenih
zahtjeva |
Uredan vid,
sluh, njuh, raspoznavanje osnovnih boja. Uredno kognitivno, emocionalno i psihomotoričko funkcioniranje. Uredna ravnoteža i
stabilno stanje svijesti. Uredna funkcija srčano-žilnog, dišnog i
mišićno-koštanog sustava. Uredna funkcija kože na otkrivenim dijelovima
tijela. |
Šifra škole |
Srednja gospodarska
škola Križevci (06-041-504) |
Šifra programa |
81603 |
Naziv škole i obrazovnog programa |
Srednja gospodarska
škola Križevci Poljoprivredni
gospodarstvenik (Industrijski model
obrazovanja - IG 3g) Osnovna zadaća industrijskih
i srodnih programa jest pripremiti učenike za rad u određenom
zanimanju te im omogućiti brzo uključivanje na tržište rada. Industrijski
model obrazovanja (IG) podrazumijeva izvođenje teorijske i praktične nastave
u školskim učionicama, školskim radionicama i industrijskim pogonima. Na
kraju školovanja učenici polažu završni ispit i stječu srednju stručnu spremu
i određeno zanimanje. |
Trajanje godina |
3 |
Razredni odjeli |
0,71 A |
Broj upisnih mjesta |
15 |
Nastavni predmeti značajni za izbor
kandidata |
Hrvatski jezik,
Matematika i prvi strani jezik |
Strani jezik |
Engleski/Njemački |
Natjecanje iz znanja koje se vrednuje pri
upisu |
Natjecanje mladih
tehničara |
Potrebni dokumenti |
Upisnica, Svjedodžba
medicine rada i dokumentacija kojom se dokazuje ostvarivanje prava na dodatne
bodove |
Popis izbornih predmeta za sva
zanimanja: |
Vjeronauk / Etika |
Što ću
naučiti? Tijekom
školovanja usvojit ću znanja o zaštiti na radu, o sigurnom
kretanju na poljoprivrednom gospodarstvu, o očuvanju vlastitog zdravlja
prilikom poslova u raznim vremenskim prilikama i radnim uvjetima, o sigurnom
radu na visini te mjere zaštite ljudi i okoliša. Upoznat ću se sa svojstvima
i mogućnostima primjene gnojiva, razlikovanjem pojedinih poljoprivrednih
kultura. Naučit ću podešavati, oštriti i održavati ručne alate i strojeve.
Također ću naučiti izračunavati utrošak materijala i vremena za izradu
određenih operacija. Usvojit ću znanja o gnojidbi, sijanju i žetvi, a usvojit
ću i teoriju i praksu sadnje poljoprivrednih kultura. |
Gdje
ću učiti i polaziti praktičnu nastavu? U školskim praktikumima. Škola se brine o
38ha obradivih poljoprivrednih površina koje služe kao osnova školske
ekonomije. Školska ekonomija djeluje
kroz rad ratarskog, voćarskog, vrtlarskog, govedarskog, mljekarskog i
strojarskog praktikuma. |
Što mogu
raditi nakon završetka školovanja? Ovo zanimanje namijenjeno
je prvenstveno učenicima koji misle raditi na vlastitim obiteljskim
poljoprivrednim gospodarstvima ,tj.budućim
farmerima, ali i onima koji svoju
budućnost vide u poljoprivrednim
tvrtkama i zadrugama. Ako tvoji roditelji
imaju gospodarstvo na kojem se bavite uzgojem domaćih životinja, ratarskih
kultura, voća i povrća, ovaj ti smjer omogućuje da nastaviš obiteljsku
tradiciju uz primjenu suvremenih tehnologija
i dostignuća. |
Gospodarstvenik na mješovitom seoskom
gospodarstvu obavlja poslove koji su vezani za poslovanje seoskog
gospodarstva. Može se baviti oranjem, žetvom, poljoprivrednom proizvodnjom hrane, uzgojem životinja i raznim drugim poslovima. |
Na nekim seoskim
gospodarstvima, specijaliziranim za biljnu proizvodnju hrane, bavi se uzgojem
poljoprivrednih proizvoda (kao što su žitarice, povrće, voće itd.), na drugima pak uzgojem i njegom životinja, a može raditi
i na seoskim gospodarstvima koja uključuju i zemljoradnju i uzgoj životinja. Većina seoskih gospodarstava nalazi se u ruralnim područjima, pa gospodarstvenici obično rade na otvorenom. |
Neki od poslova se
odnose i na vožnju i rad traktorom, upravljanje složenim poljoprivrednim
strojevima i opremom, održavanje i popravak poljoprivredno-gospodarskih
objekata itd. Potrebno je biti
pažljiv i pri uporabi različitih kemijskih sredstava te pri radu s njima
nositi propisanu zaštitnu opremu. Bolesti mišićno-koštanog sustava, neke kronične bolesti (poput bolesti krvožilnog ili dišnog sustava) kao i preosjetljivost organizma na kožne alergene i alegrene dišnih puteva onemogućavaju obavljanje ovog zanimanja. |
Popis nastavnih predmeta i broja sati po razredima
(kurikulum)
NASTAVNI PREDMET |
TJEDNI BROJ SATI |
NASTAVNI PREDMET |
TJEDNI BROJ SATI |
||||
1.r. |
2.r. |
3.r. |
1.r. |
2.r. |
3.r. |
||
Hrvatski jezik |
3 |
3 |
3 |
Ratarstvo |
2 |
1 |
- |
Strani jezik |
2 |
2 |
2 |
Voćarstvo |
- |
2 |
- |
Povijest |
2 |
- |
- |
Vinogradarstvo i vinarstvo |
- |
- |
2 |
Politika i gospodarstvo |
- |
2 |
- |
Povrćarstvo |
1 |
1 |
- |
Tjelesna i zdrav.kultura |
2 |
2 |
2 |
Mehanizacija |
2 |
1 |
1 |
Etika/Vjeronauk |
1 |
1 |
1 |
Zaštita bilja |
- |
1 |
1 |
Matematika |
1 |
1 |
1 |
Stočarstvo |
2 |
2 |
1 |
Računalstvo |
- |
- |
1 |
Tržište |
- |
1 |
2 |
UKUPNO OPĆEOBRAZOVNI
DIO |
11 |
11 |
10 |
Obvezni
izborni predmet |
2 |
2 |
1 |
Praktična nastava |
12 |
12 |
16 |
||||
UKUPNO STRUČNI DIO |
21 |
23 |
24 |
||||
SVEUKUPNO |
32 |
34 |
34 |
Napomena:
Obvezni izborni predmet škola bira prema regionalnoj pripadnosti (klimatsko-pedološkoj) i mogućnostima izvođenja,
poštujući redoslijed tehnologije po godinama učenja (npr. Ekološka
poljoprivreda, Ljekovito bilje, Seoski turizam, itd.)