| Povodom 165 obljetnice
  osnutka naše škole u prigodnoj prezentaciji želimo vas podsjetiti na
  zanimljivosti iz povijesti naše škole. Svim bivšim i sadašnjim
  djelatnicima škole, svim bivšim i sadašnjim učenicima te svima zaslužnima za uspješan
  rad čestitamo Dan škole. | 
| SREDNJA GOSPODARSKA ŠKOLA KRIŽEVCI Adresa: Milislava
  Demerca p.p. 1, 48260 Križevci, Hrvatska Telefon: 048/682-614 e-mail:
  ured@ss-gospodarska-kc.skole.hr Web:
  http://www.ss-gospodarska-kc.skole.hr/ Godina osnutka: 1860. Ravnatelj: Toni Svoboda OIB:
  58166527230 MISIJA I VIZIJA ŠKOLE Misija
  škole Srednja gospodarska škola Križevci ima
  za cilj zadržati i dodatno unaprijediti svoju ulogu vodeće obrazovne
  institucije u području poljoprivrede, kako na lokalnoj i regionalnoj, tako i
  na nacionalnoj razini. Škola raspolaže svim temeljnim preduvjetima za
  ostvarenje tog cilja te je potrebno kontinuirano raditi na njihovom
  unapređenju. U ostvarenju misije važnu ulogu ima svaki djelatnik škole – od
  pomoćno-tehničkog osoblja, administrativnih službenika i nastavnika, do
  stručnih suradnika i ravnatelja. Vizija
  škole Postati vodeća i prepoznatljiva
  strukovna ustanova u području poljoprivrede, poznata po inovativnim
  obrazovnim pristupima, suvremenoj infrastrukturi i visoko kompetentnom
  nastavničkom kadru.  Naša je misija obrazovati uspješne i
  osposobljene učenike koji će aktivno doprinositi razvoju tehnološki napredne
  i ekološki održive poljoprivrede u Republici Hrvatskoj i šire. Ostvarenje ove vizije zahtijeva
  predanost i aktivan doprinos ravnatelja te svih zaposlenika škole. Škola treba biti prepoznata po
  kvaliteti obrazovanja učenika u području poljoprivrede i veterine, a za to je
  potrebno kontinuirano razvijati i unaprjeđivati: • Infrastrukturne, materijalne i
  kadrovske uvjete, kako bi učenici tijekom obrazovanja stekli kompetencije za
  samostalno djelovanje, inovativnost i primjenu suvremenih tehnologija u
  poljoprivrednoj proizvodnji i veterinarskoj praksi. • Suradnju s ključnim institucijama
  i dionicima: Gradom Križevcima, Koprivničko-križevačkom županijom kao
  osnivačem škole, Ministarstvom znanosti i obrazovanja, Ministarstvom
  poljoprivrede, gospodarskim subjektima, obiteljskim poljoprivrednim
  gospodarstvima (OPG-ima), kao i stručnim i
  obrazovnim ustanovama unutar i izvan županije. • Modernizaciju nastavnog procesa i
  opreme kroz vlastita sredstva, županijski proračun te uključivanjem škole u
  nacionalne i europske projekte, osobito one iz područja ruralnog razvoja i
  poljoprivrede. • Pripremu i prijavu na natječaje za
  Regionalni centar kompetentnosti (RCK) u području
  poljoprivrede, čim se za to stvore uvjeti, kako bi škola postala referentna točka
  za strukovno obrazovanje i cjeloživotno učenje. • Sustavnu i ciljanju promociju
  škole kroz organizaciju Dana otvorenih vrata, posjete predstavnika
  gospodarstva, obrazovnih i stručnih institucija, promoviranje obrazovnih
  programa osnovnoškolcima u županiji i okolnim regijama, kao i kroz medije,
  internetske platforme i društvene mreže. • Stručno usavršavanje nastavnika
  svih nastavnih područja – općeobrazovnih, strukovnih i praktične nastave – putem
  seminara, stručnih skupova, međužupanijskih stručnih vijeća i edukacija, u
  skladu s načelima cjeloživotnog učenja. Time se osigurava visoka razina
  stručnosti i aktualnost obrazovnog procesa. • Jačanje suradnje s roditeljima kao
  ravnopravnim partnerima u odgojno-obrazovnom radu. Roditelji trebaju biti
  aktivno uključeni kroz roditeljske sastanke, Vijeće roditelja, Školski odbor
  i druge oblike participacije, kako bi svojim prijedlozima i konstruktivnim
  idejama doprinijeli kvaliteti obrazovanja i stvaranju boljih uvjeta za razvoj
  svojih učenika. Dugoročna vizija škole temelji se na
  razvoju nastavničkog kadra, implementaciji suvremenih obrazovnih praksi,
  jačanju suradnje s okruženjem i stvaranju učenika koji će nakon školovanja
  biti kompetentni, konkurentni i spremni za izazove tržišta rada i razvoja
  poljoprivrednog sektora. Vrijednosti
  i načela rada škole • Poštivanje i uvažavanje svih
  učenika i zaposlenika • Timski rad i suradnja između svih
  dionika odgojno-obrazovnog procesa • Odgovornost u obavljanju radnih
  zadataka i ispunjavanju školskih obveza • Inovativnost i cjeloživotno učenje
  kao temelj profesionalnog razvoja • Ekološka osviještenost i briga za
  okoliš i dobrobit životinja Uloga
  i odgovornost Osnivača Korivničko-križevačke
  županije Koprivničko-križevačka županija, kao
  osnivač škole, ima važnu partnersku i stratešku ulogu u razvoju škole.
  Dosadašnja suradnja je bila kvalitetna i učinkovita, a cilj je nastaviti
  razvijati partnerski odnos kroz zajedničke projekte i strateške inicijative
  koje doprinose jačanju položaja škole i poljoprivrednog sektora
  općenito.  Uloga
  učenika i roditelja u identitetu škole Učenici i njihovi roditelji ključni
  su nositelji identiteta i prepoznatljivosti škole. Kroz desetljeća djelovanja
  škole, mnogi učenici postali su priznati stručnjaci u području agronomije i
  veterinarstva, uključujući i one koji su svoju karijeru nastavili u
  znanstveno-istraživačkim institucijama ili visokim učilištima u zemlji i
  inozemstvu. Tradicija upisa novih generacija iz istih obitelji potvrđuje
  kontinuiranu percepciju kvalitete obrazovanja koju škola pruža. Međunarodni
  projekti Erasmus + Škola će nastaviti s aktivnim
  uključivanjem u Erasmus+ projekte kao nositelj ili
  partner. Projekti su usmjereni kako na učenike tako i na nastavnike, a omogućuju
  stjecanje novih znanja i vještina, međunarodnu suradnju, razmjenu dobrih
  praksi te upoznavanje suvremenih tehnologija i praksi u području
  poljoprivrede. Također, učenici i djelatnici imaju priliku upoznati kulturnu
  i povijesnu baštinu drugih zemalja. Svrha
  postojanja škole Temeljna svrha Srednje gospodarske
  škole Križevci jest osigurati kvalitetno obrazovanje koje objedinjuje teorijska znanja i
  praktične vještine iz područja: • biljne proizvodnje, • stočarstva i veterine, • poljoprivredne mehanizacije. Na taj način škola priprema učenike
  za uspješan izlazak na tržište rada, nastavak obrazovanja na visokoškolskim
  ustanovama te moguće uključivanje u znanstveno-istraživački rad u sektoru poljoprivrede. Ciljevi
  i strateške zadaće škole • Osigurati visoku razinu stručnog
  obrazovanja u poljoprivrednom sektoru • Razvijati ekološku svijest kod
  učenika kao budućih nositelja održive poljoprivrede • Osposobiti učenike za korištenje
  suvremenih tehnologija u poljoprivrednoj proizvodnji • Jačati kompetencije nastavnika
  kroz kontinuirano stručno usavršavanje • Promicati važnost cjeloživotnog
  učenja i profesionalnog razvoja Ravnatelj: Toni Svoboda, prof. | 
| ŠKOLA DANAS Srednja gospodarska škola realizira programe trogodišnjih i četverogodišnjih obrazovnih smjerova koji omogućuju završenim polaznicima škole rad na različitim poslovima u poljoprivredi, a učenici koji pohađaju četverogodišnje obrazovne smjerove mogu nastaviti svoje obrazovanje na Veleučilištu u Križevcima, Veterinarskom fakultetu, Agronomskom fakultetu i drugim srodnim fakultetima. (za više informacija o pojedinim zanimanjima/smjerovima odaberi izbornik: ZANIMANJA) Školu trenutno pohađaju 422 učenika u 17 razrednih odjela, a nastava je organizirana u dvije smjene. Nastava se odvija u glavnoj zgradi u ulici Milislava Demerca 1 te u zgradi mljekarskog praktikuma gdje se, osim učionica nalazi i kemijski laboratorij. Škola ima i opremljenu informatičku učionicu, multimedijske učionice i školsku knjižnicu. 
 UČENICI PUTNICI Srednju gospodarsku školu Križevci pohađa mnogo učenika iz drugih gradova i županija te za njih postoji mogućnost smještaja u Učeničkom domu Križevci, koji se nalazi u neposrednoj blizini škole. Smještajem u Učeničkom domu učenicima je olakšano pohađanje teorijske i praktične nastave jer su pošteđeni svakodnevnog napornog putovanja te su pod stalnim nadzorom odgajatelja. Križevci su dobro povezani autobusnim i željezničkim linijama s okolnim mjestima i gradovima, što omogućuje učenicima iz susjednih mjesta svakodnevno putovanje na nastavu te se tim učenicima izlazi u susret u slučaju eventualnog kašnjenja na nastavu zbog poteškoća s prijevozom. INDIVIDUALNI PRISTUP S obzirom na relativno mali broj učenika koji pohađaju našu školu, naši nastavnici i stručni suradnici dobro poznaju učenike i prema njima imaju individualni pristup, uzimajući u obzir sve čimbenike koji mogu utjecati na uspjeh učenika (nadarenost učenika, poteškoće u učenju, obiteljska situacija i slično). Nastavnici redovito obavještavaju roditelje o uspjehu učenika te brinu da učenici na vrijeme ispunjavaju svoje školske obaveze. 
 ŠKOLA BEZ NASILJA U Srednjoj gospodarskoj školi trudimo se omogućiti ugodno radno okružje svim učenicima, čemu u prilog govori i činjenica da u našoj školi nisu zabilježeni primjeri vršnjačkog nasilja. Zahvaljujući svemu tome, kao i našoj višegodišnjoj tradiciji, postali smo i „generacijska škola“ te nisu rijetki slučajevi da više generacija iste obitelji pohađa našu školu, ili da istovremeno našu školu pohađaju braća i sestre, u različitim razrednim odjelima ili obrazovnim smjerovima. 
 UGODNO OKRUŽJE Školska zgrada okružena je njegovanim školskim perivojem u čijem održavanju sudjeluju i naši učenici. Perivoj Srednje gospodarske škole i Veleučilišta u Križevcima nadovezuje se na perivoj Učeničkog doma i perivoj OŠ Vladimira Nazora koji se nalaze u neposrednoj blizini te s njima čini jedinstvenu cjelinu koja je proglašena spomenikom parkovne arhitekture. Škola se brine o 38ha obradivih poljoprivrednih površina koje služe kao osnova školske ekonomije. Školska ekonomija djeluje kroz rad ratarskog, voćarskog, vrtlarskog, govedarskog, mljekarskog i strojarskog praktikuma, a služi praktičnom obrazovanju učenika tj. učenju temeljenom na radu. (za više informacija o praktikumima odaberi izbornik: PRAKTIKUMI) 
 
 IZVANNASTAVNE AKTIVNOSTI Učenici redovito sudjeluju na različitim natjecanjima iz stručnih i općeobrazovnih predmeta. Učenici iz područja veterine, tloznanstva i zaštite bilja postižu značajne rezultate na državnim natjecanjima. 
 POVIJEST ŠKOLE 
 DJELATNICI U školi je zaposleno 37 nastavnika, 8 stručnih učitelja i suradnika u nastavi, stručni suradnici –pedagog, psiholog i stručni suradnik – knjižničar te 9 administrativno – tehničkih djelatnika. Svi su nastavni predmeti stručno zastupljeni. KONTAKTI Srednja gospodarska škola Križevci Milislava Demerca p.p.1 48260 Križevci Telefon: 048 682 614 tajništvo 048 681 247 ravnatelj 048 270 367 zbornica Fax: 048 682 614 e-mail:   ured@ss-gospodarska-kc.skole.hr | 
 
    
    
    
   
 
    
    
   

| Izvod teksta iz knjige; Škola škole: u povodu 80. Obljetnice
  života prof.dr.sc. Valentina Puževskog. Zagreb: Hrvatski pedagoško-književni
  zbor, 2011. Str. 22.-25. Posebnost
  Križevaca u i njegove škole  (u povodu
  jubileja križevačkih škola) Pristupna
  misao S radošću govorimo o križevačkim školama, toj osobitosti ovog
  starodrevnog hrvatskog gradića. Uz druge posebnosti, primjerice da su
  Križevci bili sjedište jedne od triju županija nepokorene Hrvatske u vrijeme
  njezine gotovo potpune okupacije od Turaka ( Varaždinske, Zagrebačke,
  Križevačke), da je seljaštvo u potkalničkim selima
  nositelj plemićkog statuta od  Budući da su u Križevcima djelovale redovničke vjerske zajednice
  Katoličke crkve počevši od  Gospodarsko
  i šumarsko učilište u Križevcima           Drugi se niz godina osjećala
  potreba za gospodarskom školom u Hrvatskoj. Razvoj gospodarstva u zemlji u
  prvoj polovici 19.st. upućivao je, između ostalog, i na potrebu osnivanja
  poljoprivrednog školstva. Ovakve težnje posebno je poticalo Hrvatsko-slavensko
  gospodarsko društvo(osnovano 24. studenoga 1841.). Za širenje naprednih
  gospodarskih zamisli pokrenuli u 1842. godine Gospodarski list i osnivali gospodarske podružnice u većim
  mjestima. U Križevcima djeluje Gospodarska podružnica od 1843. godine i tu je
  niknula zamisao za osnivanje gospodarske škole u Križevcima. Na realizaciji
  ove zadaće angažirali su se posebice sinovi ovoga kraja, veliki župan Nikola
  pl. Zdenčaj i Sandor Fodroczy. Pitanje postaje sve aktualnije poslije 1848.
  godine, odnosno poslije ukinuća kmetstva. Aktualizira ga Zagrebačka trgovačka
  i obrtnička komora 1852. godine i otada naša Zemaljska vlada pregovara s
  vladama u Pešti i Beču i traže se mogućnosti za osnivanje Gospodarskog
  učilišta.          Moramo pohvaliti tadašnje vodstvo Križevaca koje nudi najbolje
  uvjete za osnivanje učilišta u Križevcima. Osobite zasluge u tome pripadaju
  Mojsiju Baltiću, gospodarskom savjetniku u Zemaljskoj vladi, koji podržava
  kandidaturu Križevaca. Nije išlo brzo ni lako, no nakon gotovo dvadesetgodišnjih traganja za rješenjima osniva se
  Gospodarsko i šumarsko učilište koje počinje raditi 19. studenoga 1860.
  godine u Križevcima. Duga je povijest ove ugledne gospodarske pedagoške
  institucije. Sto četrdeset godina djeluje ona na našem tlu i činjenica da smo
  u poljoprivredi išli ukorak sa svijetom, uvelike pripada ovome učilištu.
  Ponosni smo na podatak da se gospodarski napredak brzo i praktično osjetio.
  Tako je križevački kraj do 19.st. postao, kaže banski savjetnik toga doba dr.Ivo Malina, jedan od najnaprednijih u našem
  stočarstvu, što se, izvan sumnje, osjetilo s vremenom i diljem domovine
  Hrvatske.          Za ovu je školu vezan uz početak
  organiziranog rada na školovanju poljoprivrednih i šumarskih stručnjaka i
  početak znanstvenoistraživačkog rada u tim područjima u nas. Od 1860. do
  1897. godine Križevci su jedino središte u našoj zemlji u kojemu se
  osposobljavaju gospodarski stručnjaci za poljoprivredu i šumarstvo. Godine
  1898.osnovna je Šumarska akademija
  pri Mudroslovnom fakultetu u Zagrebu. Za osnivanje te institucije zaslužni su
  spomenuti banski savjetnik Ivo Malina i profesor križevačkog učilišta dr.
  Vjekoslav Köröskeny, koji su smatrali da se ovakva
  učilišta moraju okupiti u Zagrebu kao kulturnom i znanstvenom središtu.
  Suprotno je tvrdio profesor Gustav Vichodil. On je
  bio protiv centralizacije gospodarskih školskih ustanova smatrajući da je
  mjesto takvih zavoda upravo u sredinama gdje se pružaju mogućnosti njihova
  neposrednog djelovanja i povezanosti sa životnom praksom. Mnogo se analizirao
  rad križevačkog školskog zavoda tijekom proteklog vremena i gotovo sve su
  ocjene pozitivne. Naime, Križevci su omogućili sve potrebne uvjete za djelovanje
  učilišta, a s vremenom se planski podizao čitav kompleks potrebnih
  prostora  praktikuma, zavoda i
  gospodarskih objekata koji je omogućio punoću stjecanja potrebnih znanja i
  umijeća za uspješno vođenje gospodarstva.          Opći je sud da su iz križevačkog
  učilišta izlazili izvrsno pripremljeni stručnjaci koji su se uspješno nosili
  sa svim poteškoćama naših prilika. Križevci su se domaćinski i roditeljski, rekao bih ,odnosili prema ovoj školi
  smatrajući je neotuđivim dijelom svoje vlastitosti.  Oni su se uistinu, uz njezin razvoj i sami
  razvijali. Križevačko je gospodarsko učilište gurnulo Križevce u samo
  središte tadašnjeg intelektualnog života Europe, kaže dr. Žarko Domjan u svojoj analizi prostornih i urbanističkih
  rješenja namijenjenih pedagoškom djelovanju ovoga učilišta. Naime, križevačko
  je učilište bilo smisleno organizirani arhitektonsko-pejzažni kompleks u
  kojemu se ostvarivala teorijska i praktična izobrazba i gotovo cjelodnevni
  život polaznika. Križevačko rješenje, doduše skupo, pokušaj je oživotvorenja zamisli, zapravo i jedinstven primjer
  oblikovanja sveukupnog životnog prostora namijenjenog posebnosti određene
  izobrazbe kod nas, realizacije teorijske i uz nju vezane praktične nastave te
  sveukupnosti života njezinih sudionika. (U: Peristil, br. 31-32, Zagreb,
  1998./89., str. 105./109.)        Trnovit je razvojni put križevačkog
  gospodarskog učilišta, no održalo se do danas. Od 1877. do 1898. godine nosi
  naziv Kraljevsko gospodarsko i šumarsko učilište. Nakon ukinuća studija
  šumarstva ono je Kraljevsko više gospodarsko učilište, u čijemu je sastavu i
  tzv. Ratarnica kao niža gospodarska škola
  namijenjena izobrazbi neposrednih proizvođača poljoprivrednika, zatim uzorno
  gospodarstvo i uz to prateći znanstveni zavodi. Bilo je tako do 1919. godine,
  kad je osnovan poljoprivredni fakultet u
  Zagrebu, a u Križevcima ostaje Srednja gospodarska škola. Godine 1960.
  ovo je učilište ponovno na razini više škole koja djeluje kao Poljoprivredni
  školski i istraživački centar. Od 1979. godine nosi naziv Poljoprivredni
  institut Križevci. Devedesetih godina izdvaja se srednje školstvo, a više
  usmjereno obrazovanje ustrojava se kao visoko učilište u sastavu Sveučilišta
  u Zagrebu, da bi se na kraju osamostalilo početkom novoga stoljeća kao Visoko
  gospodarsko učilište Križevci.          Križevačko
  gospodarsko učilište zaslužuje da se o njegovom djelovanju govori
  detaljnije. Prigodnost ovoga izlaganja upućuje na određenu mjeru u iznošenju činjenica
  kojima želimo osvijetliti ovu i druge dvije križevačke škole. Želimo ukazati
  na djelovanje još dviju pedagoških ustanova Križevaca koje su obilježile
  povijesni hod ovoga staroga gradića.         Neka bude dopušteno prisjetiti se još
  jedne specifičnosti ove institucije, znanstvenoga rada njezinih profesora.
  Znanstveni rad bio je ovdje izravno vezan uz praktična istraživanja i okrenut
  neposrednoj životnoj praksi. Znanstveni tretman gotovo svih sektora i
  poljoprivrednih područja u Hrvatskoj započet je ovdje. Ovdje izlazi i časopis
  Gospodarska smotra, svi prvi
  udžbenici za sva područja poljoprivrede napisani su ovdje i tiskani u
  Križevcima. Početkom 20.st. ovdje su ustanovljeni Agrikulturno-kemijski
  zavod, Bakteriološki zavod, Stanica za istraživanje sjemena. Profesori ove
  škole ne samo da su promicatelji modernih pristupa poljoprivredi, nego
  sudjeluju i u neposrednim akcijama koje unapređuju poljoprivrednu
  proizvodnju. Osnivači su stručnih udruga, voditelji zimskih tečajeva za
  napredne poljoprivrednike, predavači koji obilaze sela i zajedno s narodom
  nastoje mijenjati postojeću životnu praksu i učiniti je boljom.  Izvod teksta iz knjige; Škola škole: u povodu 80. Obljetnice
  života prof.dr.sc. Valentina Puževskog. Zagreb: Hrvatski pedagoško-književni zbor,
  2011. Str. 22.-25. |